grand ballon ėmimas 1/2

noras būti kalnuose mus įveikė. pasidavėm visiškai. ir patraukėm į vosges kalnus, alzase, prancūzijoje. mūsų tikslas buvo įveikti grand ballon kalną (1423,7 m) pėsčiomis. orai buvo žadami labai įvairūs, tai grand ballon ėmimą suplanavom sekmadieniui, o šiandien turėjom kitokių tikslų.

pirmas tikslas – freska, kurioje paminėtas Lietuvos vardas (dešiniausias), esanti ant sienos senoje strasbūro bažnyčioje [www]. prieš keletą metų su rūta ir tomu (tomas buvo radęs informaciją apie ją a.bumblausko “senosios Lietuvos istorija 1009-1795” knygoje) apėjom begalę strasbūro bažnyčių, bet šios ir neradome..o va, Jonas, atkniso ir surado tikslų adresą (pagarba jam). tokiu būdu mes sėkmingai pamatėme tai, ko ir ieškojom. valio mums :]

bažnyčia yra liuteronų. sena, tikra, neišpaikinta auksais ir blizgučiais. gaila, kad tos visos freskos nubyrėjusios, bet tame yra tikrumo daug.

toks buvo mūsų sustojimas strasbūre. trumpas ir konkretus. toliau mūsų laukė colmar miestas, kuriame mes jau trečią kartą, bet niekad šiltu metu ir nebuvę. ir ką? turim pasakyti, kad Kalėdinis colmaras nuostabesnis už vasarinį colmarą. aišku, smagu po jį pabindzenti, skaniai užkrimsti, vynelio pasiurbti, žmones pažiūrėti, pasiplepėti.. pradžioje įdėtos kelios nuotraukos su NY Laisvės paminklo maža kopija. o stovi ji tik įvažiavus į colmar’ą todėl, kad pačią didžiąją skulptūrą amerikai dovanojo prancūzai amerikos nepriklausomybės deklaracijos 100 metų pasirašymo proga, o skulptūros autorius Frederic Auguste Bartholdi yra gimęs colmar’e.

visai šalia colmaro, kur jau eina alzaso vyno kelias, yra mažukas mielas miestukas eguisheim, kuris ne tik smagus pasivakščioti, bet ir labai tinkamas papildyti puikaus vyno atsargas. ką mes labai sėkmingai ir padarėme.

patenkinti pirma skysta komercine kelionės dalimi nuvykome į savo puikiai sutvarkytą viešbutuką, kuris labai maloniai mus nustebino. dvi žvaigždutės, bet kokybė ir tvarka daug didesnė, nei mūsų matytų 4 žvaigždžių… va taip va :]

laiko iki vakarienės dar buvo, tai atgal į mašiną ir išlėkėm po apylinkes. pirmas punktas guebwiller miestelis, kuris  irgi priklauso alzaso vyno keliui [arba kitas www]. miestelis [www] ryškiai nuobodus. turi milžinišką rausvą katedrą, dabar žymus tekstile. jame buvo pliusas tame, kad gavome kalnų trasų žemėlapį.

šiek tiek pasivaikščiojom, laiko dar buvo, tai pasukome į kalnus – šiaip, paieškoti vietos kojas pamiklinti rytojaus žygiui.. pamiklinti kojų nepavyko, bet akis paganėm rimtai. gaila, kad vėsoka buvo.. vėjas kiaurai košė, dangus niūrus, bet… vaizdai kalnuose yra labiau vaizdai :]

pasvaigę nuostabiomis erdvėmis, saulės spinduliais ir debesais, vieningai nutarėme, kad reikia ir skonio svaigulį pajausti. susėdom į bmw ir le broniaus vedini traukėm atgal. ir manot tai lengva buvo? o va ir ne.. le bronius alzase įgauna tokį subtilų humoro jausmą (juokavo ir su mumis, ir su skrandžiais), kurio vedinas pasiūlo kur kas įdomesnių maršrutų, oi, kaip įdomesnių. šį kartą mėgino mus nuleisti nuo kalnų žvyro takais, kurie miške retkarčiais tiesiog pasibaigia.. ale mes neklausėme, mašinoje augo įtampa (alkanam žmogui greitai senka gėrio atsargos :]), minutės tik lėkė,… bet, viskas buvo gerai. į restiką įlėkėm dideliu greičiu (likus 10 min. iki virtuvės darbo pabaigos)  ir gavom puikius pietus/vakarienę. diena baigėsi gurmaniškai skanaus alzaso vyno degustacija ir uno kortomis :]

ryt mūsų laukė saulėta diena ir žygis į aukščiausią šio regiono vosgues kalnų viršūnę keistu vardu grand ballon (didysis kamuolys).

2 Comments

Join the discussion and tell us your opinion.

Tomasreply
2010/08/02 at 2:09 am

Valio! Atrasta tai kas ieškota, ieškota tai kas seniai buvo atrasta! Smagu kas kart atrast Lietuvą Europoje. Dabar ir mus ten turėsit nusivešt 😉
Mainais už tai papasakosim kokių dar lietuviškų “teritorijų” galima rasti netoliese !!! 🙂

skrreply
2010/07/19 at 5:21 pm

pataisymas: mes su “le broniumi” nešnekėjom ir mūsų gps’e jo nėra. bet mūsų kompanijos tarpe Chaosas buvo, jo ir užteko.